Mancarea „confortabila” si semnificatia ei

Accentul nostru tinde sa cada pe cei din jurul nostru – nu numai in perioada sarbatorilor, ci si in mare parte din timp. Acest lucru inseamna ca adesea uitam sa acordam prioritate nevoilor proprii, sarind peste mese in timpul zilei, bazandu-ne pe bauturi cu cofeina si prinzand mancare nesanatoasa in miscare. Acest tip de auto-neglijare poate duce la pofte puternice pentru mancarea confortabila, cum ar fi pastele somptuoase si placintele. Mintile noastre spun pe principiu „amintiti-ma, sunt prea important, deci da-mi ceva linistitor”. Prin urmare, asigurati-va ca ati alocat ceva timp in fiecare zi pentru ingrijirea de sine. Aceasta poate fi prepararea alimentelor sanatoase pentru a va hrani, o explozie rapida de exercitii fizice sau cateva minute de practica de meditatie, toate acestea putand ajuta la reducerea poftelor.

Carbohidratii simpli – aceia care se gasesc in alimente precum dulciuri, biscuiti, prajituri – ofera un impuls rapid atat corpului, cat si mintii. Cu toate acestea, acel sentiment satisfacut nu dureaza niciodata, deoarece carbohidratii simpli sunt mai putin hranitori. Carbohidratii complexi – alimente precum cerealele integrale si legumele – sunt pline de fibre si se digera mai lent, ajutandu-va sa va simtiti mai plini de energie. Data viitoare cand aveti pofte dulci, incercati sa alegeti o masa mai completa de proteine, carbohidrati si grasimi, ceea ce o sa va scuteasca senzatia de foamea mai mult timp si asigurati-va ca nu optati pentru alimente care are un beneficiu nutritional foarte scazut pentru dvs. si pentru dvs. corp.”